Zdrowie

Jak mieć zrównoważoną dietę, aby w pełni dbać o zdrowie?

1

Zrównoważona dieta powinna być powiązana ze zdrową dietą dla organizmu człowieka i mieć niewielki wpływ na środowisko. Przyjęcie zrównoważonego stylu życia jest korzystne zarówno dla Ciebie, jak i dla przyszłości osób wokół Ciebie. Coraz częściej specjaliści na całym świecie zwracają uwagę na skończone zasoby naszej planety.

hociaż na pierwszy rzut oka zrównoważona dieta wydaje się prosta do przyjęcia, w rzeczywistości kryje się za nią znacznie bardziej złożony system. Nie ma sztywnych reguł, które pozwolą na dokonanie korzystnej zmiany w diecie. Jednak z biegiem czasu specjaliści opracowali listy prostych pomysłów, aby ułatwić osobie przejście na zrównoważoną, długoterminową dietę.Czym jest zrównoważona dieta to warto wiedzieć

Nie ma bezpiecznego przepisu na zrównoważoną dietę. Naukowcy uważają jednak, że dieta roślinna ma mniej szkodliwych skutków dla środowiska. Zrównoważona dieta musi opierać się na kilku zasadach środowiskowych .

Dieta musi być czysta i zdrowa, bogata w składniki odżywcze i wolna od długotrwałych uszkodzeń zasobów naturalnych. Dodatkowo taka dieta musi wytwarzać odpady, które można łatwo skompostować i rozłożyć w krótkim czasie.

Według kilku raportów z biegiem czasu przemysł spożywczy jest jedną z głównych przyczyn gwałtownej degradacji środowiska. Eksperci zauważyli, że diety wegańskie i wegetariańskie mają niewielki wpływ na grunty uprawne. Jednak produkcja mleka na dużą skalę często prowadzi do niewyobrażalnych problemów środowiskowych.

Światowa Organizacja Zdrowia twierdzi, że produkcja żywności prowadzi do wyeliminowania 20-30% emisji gazów z atmosfery . Zużywa około 66% procent wody. Oprócz zanieczyszczeń emitowanych do powietrza przez fabryki na całym świecie, eksperci twierdzą, że przetworzona żywność zużywa znacznie więcej zasobów niż ta naturalna.

Co możesz zrobić, aby mieć dietę przyjazną dla środowiska?

Przede wszystkim możesz zacząć od spożywania większej ilości roślin. Kupowanie lokalnie uprawianych owoców i warzyw może mieć na dłuższą metę pozytywny wpływ na środowisko, ale także na społeczność, do której należysz. Rośliny i owoce są doskonałym źródłem witamin, białka, błonnika i wielu innych składników odżywczych, korzystnych dla zdrowego życia.

Wyrzuć mniej jedzenia do kosza. Naucz się używać wszystkiego, co masz w lodówce i nie pozwól, aby jedzenie się zepsuło. Jeśli czas pozwoli, możesz spróbować zamienić pozostałe odpady w kompost zrobiony w domu.

Jedz mniej mięsa. Hodowla zwierząt prowadzi do zwiększonej emisji dwutlenku węgla, ale także do zanieczyszczenia. Nie trzeba całkowicie rezygnować z mięsa, ale jeść je z umiarem. Badania wykazały, że największy wpływ na środowisko ma produkcja nabiału i mięsa. Jeśli pozwalają na to okoliczności, możesz spróbować kupować mięso od lokalnych kupców.

Naucz się przygotowywać własne produkty.

To ćwiczenie jest świetne, jeśli chcesz mieć dietę przyjazną dla środowiska. Zamiast kupować słoik ogórków z supermarketu, możesz sam zrobić go w domu. Preparaty wystawione na sprzedaż często wiążą się z długim procesem przygotowania. Ponadto często przechowuje się je w plastikowych pojemnikach lub opakowaniach. Przygotowując własne potrawy w domu, możesz zmniejszyć zużycie plastiku. Ponadto otrzymasz smaczny i zdrowy posiłek, przygotowany bezpośrednio w Twojej kuchni.

Wspomniałem wcześniej o szkodliwości plastiku dla środowiska. Jeśli chcesz mieć dietę przyjazną dla środowiska, musisz nauczyć się rezygnować z nadmiernie pakowanych produktów z tworzyw sztucznych. Wybierz kupowanie owoców lub warzyw, które nie znajdują się w dużych plastikowych naczyniach. Ponadto przydatną sztuczką jest użycie własnej torby na zakupy. W ten sposób nie będziesz musiał kupować nowej plastikowej torby za każdym razem, gdy idziesz na targ.

Zmiana diety może przedłużyć Twoje życie o 13 lat

Zmiana diety może przedłużyć Twoje życie o 13 lat. To stwierdzenie jest poparte niedawno opublikowanym badaniem. Eksperci twierdzą, że stanie się to szczególnie, jeśli dokonasz zmiany, gdy jesteś jeszcze młody.

Badanie stworzyło model tego, co mogłoby się stać z długością życia mężczyzny lub kobiety, gdyby zastąpił „typową zachodnią dietę” skoncentrowaną na czerwonym mięsie i przetworzonej żywności „zoptymalizowaną dietą” skoncentrowaną na jedzeniu więcej. owoce i warzywa, rośliny strączkowe, produkty pełnoziarniste i orzechy, pisze CNN.

Zmiana diety może przedłużyć Twoje życie

Jeśli kobieta zacznie jeść optymalnie w wieku 20 lat, może wydłużyć oczekiwaną długość życia nawet o 10 lat. Tak wynika z badań opublikowanych w czasopiśmie PLOS Medicine. Mężczyzna, który jest na zdrowszej diecie od 20 roku życia, może dodać do swojego życia 13 lat. Istnieje wiele korzyści ze zmiany diety.

Badanie pokazuje, że skupienie się na zdrowszej diecie może również przedłużyć życie starszych osób. Od 60 roku życia kobieta mogła wydłużyć oczekiwaną długość życia o osiem lat. Mężczyźni, którzy rozpoczną zdrowszą dietę w wieku 60 lat, mogą przedłużyć swoje życie o prawie 9 lat.

Według badań dieta roślinna może przynieść korzyści 80-latkom. Mężczyźni i kobiety mogą zyskać około 3,5 roku życia dzięki zmianom w diecie.

Dłuższy wzór życia

Aby wymodelować przyszły wpływ zmiany diety danej osoby, naukowcy z Norwegii wykorzystali istniejące metaanalizy i dane z badania Global Burden of Disease. Jest to baza danych, która śledzi 286 przyczyn zgonów, 369 chorób i urazów oraz 87 czynników ryzyka w 204 krajach i terytoriach na całym świecie.

Największe korzyści w wydłużeniu życia uzyskano w przypadku spożywania kilku roślin strączkowych. Badania wykazały, że obejmują one fasolę, groch i soczewicę, produkty pełnoziarniste i orzechy, takie jak orzechy włoskie, migdały, orzechy włoskie i pistacje. Dodanie do diety większej ilości ziół i zbóż może wydawać się proste. Statystyki pokazują jednak, że ludzie nie robią tak wiele.

To może ci się spodobać:

1 Komentarz

  1. Zamów odpowiednie leki na potencję bez recepty, jeżeli masz problemy z erekcją. My ci chętnie pomożemy dobrać odpowiednie medykamenty. Zapraszamy do naszego e-sklepu.

Dodaj swój koemntarz

Więcej z działu Zdrowie