Zdrowie

Jak wpajać dzieciom zasady doglądania o zdrowie?

1

Lato obfituje w dużo owocowych rarytasów, na jakie z utęsknieniem czekamy przez większą część roku. Nie ma dogodniejszych witamin, jak te, pochodzące ze dopiero co zerwanych z drzewa czy krzaka owoców, dojrzałych w słońcu, przepojonych wonią świeżości.

Niemalże każdy owoc jest o wiele bardziej wartościowy od barwnej tabletki witaminowej z apteki. Jakich witamin dostarczamy organizmowi podjadając w ogrodzie? Truskawki pojawiają się na krótko, odpowiednio jest w takim razie maksymalnie wykorzystać ich walory. Są oszałamiającym źródłem witamin C, A oraz B. Ułatwiają przyswajanie żelaza z innych artykułów, poprawiają trawienie tłuszczu i białka, zmniejszają ciśnienie i neutralizują substancje rakotwórcze – przetestuj acai berry. Poprawnie wpływają na stworzony przez nas nastrój. Czy ktoś zdaje sobie sprawę z tego, że czereśnie opóźniają proces starzenia? Obejmują sporo witaminy C, A, B oraz flawonoidy. Neutralizują działanie wolnych rodników, a tym samym spowalniają starzenie się skóry. Oczyszczają organizm z toksyn. Maliny są dostatnim źródłem witaminy C i błonnika.

Oprócz innych składników mineralnych mają witaminę E oraz kwas foliowy. Witamina C wzmacnia naszą idealną odporność – sok malinowy jest niejednokrotnie używany przy przeziębieniach oraz stanach grypowych. Muszą zajadać się nimi kobiety planujące ciążę – ze względu na pokaźną ilość kwasu foliowego. Wiśnie, jakich jesteśmy w stanie spotkać parę odmian, zawierają również witaminę C, zyskownie działają na cerę, oczyszczają organizm ludzki z trujących substancji. Korygują pracę układu krążenia. Pamiętajmy wobec tego o podskubywaniu takich witamin prosto z krzaka, lecz także o tym, iż z ich ilością nie należy przesadzać.

To może ci się spodobać:

1 Komentarz

  1. Postaw na prawidłowy rozwój dziecka, postaw na rozwój jego pasji. Wybierz kursy dla dzieci Łódź, które pomogą mu rozwijać jego pasje na dodatkowych zajęciach.

Dodaj swój koemntarz

Więcej z działu Zdrowie